Ready At Dawn Studios переходит на Rust


#1

Andrea Pessino, CTO Ready At Dawn Studios (God of War: Chains of Olympus (PSP), God of War: Ghost of Sparta (PSP), The Order: 1886 (PS4), Deformers (PC, PS4, XB1)) сообщил в своём Twitter, что студия переходит на Rust во всех новых проектах.

Он сказал, что планирует постепенно заменить все модули на модули на Rust, изначально сохраняя C API для интеграции со старыми модулями.

Andrea также рассказал, что студия ищет инженеров.


#2

Звучит как дико амбициозное начинение, но очень надеюсь что у них получится. Буду ждать новостей о реальных результатах :slight_smile:

Это же вторая игровая студия (после chucklefish), которая заявляет о серьезном намерении использовать раст везде? Вроде, больше пока никто особо не решался еще.

UPD: Хотя вон варгейминг с бекендами эксперементирует еще - https://hh.ru/vacancy/26487804, но хз насколько серьезно.


#3

Chucklefish это всё же инди, а тут вполне себе AAA.


#4

Андрей, все еще хайпуеш? :slight_smile: Я думаю, было бы интересно там поработать


#5

В данный момент тыркаться ни к одной из вышеперечисленных студий лично не планирую, если ты об этом)


#6

Тем временем в /r/rust обсуждении пишут что EA экспериментирует с растом - в EA SEED есть вакансия для Rust/C++ программиста (с акцентом именно на ржавчину).

Yes we use Rust as our primary language in SEED since about 4-5 months ago, building a new future based on it. Loving it and this awesome community. Esp. after 20+ years of C++ for professional game and engine development.

We are hiring Rust programmers (or programmers keen on learning and embracing Rust) for a wide set of areas (gameplay, engine/graphics, full stack, and more) , primarily here in Stockholm but parts of our team is also in Los Angeles and remote (Netherlands, Montreal, BC).

Will write up and share more about our experiences with Rust and what we are working on. But feel free to comment and DM me here or on twitter (@repi)!

We specifically phrased it in the order of “Rust or C++”, because if you know C++ (which is the most common in gamedev), you’ll be learning and using Rust with us :slight_smile:

Don’t find that it takes very long for a good gamedev/engine C++ dev to learn and be productive in Rust, which is great. And once you are, it is a very rewarding language, ecosystem and community!


#7

#8

доклад про раст на следующем GDC? Вот это точно круто было бы.


#9

Продолжение истории:


#10

Пугающе серьезное видео от Андреа про модулятор:

Modulator crate and Play app (Rust coding series)

Опубликовано: 21 нояб. 2018 г.

An introduction to the Modulator crate (available on crates.io, the Rust community’s crate registry) and its playground/testbed application Modulator Play.

To get started with the Rust programming language: https://www.rust-lang.org

Source repository for Modulator Play: https://github.com/apessino/modulator…
Source repository for Modulator: https://github.com/apessino/modulator
Crate: https://crates.io/crates/modulator
Copyright© 2018 Ready At Dawn Studios